چکیده :
ترجمه ماشینی :
در این پایان نامه، "شخص" به عنوان یک اصطلاح با محتوای اخلاقی (برای شروع نسبتاً نامشخص) در نظر گرفته می شود که خواننده و من را حداقل در زمان حاضر توصیف می کند.
من با نگاهی به نظریههای روانشناختی هویت شخصی، هم تقلیلگرا و هم «ساده»، شروع میکنم و متوجه میشوم که دلایل خوبی برای کنار گذاشتن هر دوی این رویکردها وجود دارد.
سپس نظریات مختلف را در مورد ضرورت مبدأ بررسی میکنم و به این نتیجه میرسم که زمان پیدایش ما برای وجود ما ضروری است، و ترکیب واقعی گامتهای والدین ما برای منشأ ما ضروری است، خواه این دو بر هم منطبق باشند یا نباشند.
در مقابل، افکار خاص ما برای منشأ یا وجود ما ضروری نیستند.
هیچ یا همه این افکار ممکن است هرگز به ذهن ما خطور نکرده باشد.
سپس به نظریههایی نگاه میکنم که بر اساس آن افراد انسان موجودی فیزیکی هستند، اما از خود ارگانیسم سرچشمه نمیگیرند.
به عقیده من، تئوری هایی که بر اساس آن شخصیت مرحله ای از یک ارگانیسم است، با این باور رایج که وضعیت شخصی ما از خودمان جدایی ناپذیر است، غیرممکن است.
بنابراین ارگانیسم قبل از هر مرحله ای که گفته شود شروع شخصیت را نشان می دهد، به طور مشابه کاندیدای موقعیت شخصی خواهد بود.
از سوی دیگر، این نظریه که شروع شخصیت با برخی تغییرات اساسی با ظهور برخی ظرفیتهای جدید مشخص میشود، ما را با دو ماده روانشناختی روی هم تهدید میکند: فرد و ارگانیسمی که به نظر میرسد ظرفیت را به دست آورده است.
با ردیابی موجودیتی که دستخوش تغییر می شود، اشکال مختلفی از پتانسیل را در رابطه با رشد اولیه انسان بررسی می کنم و نظریه جدیدی را در مورد گرایش های فعال خاص که وجود ما را تعریف می کند ارائه می کنم.
من استدلال میکنم که انسانها ارگانیسمهایی از نوع عقلانی هستند که علایق اخلاقی مهم آنها با منشأ آنها به عنوان کلهای زنده آغاز میشود.
در فصلهای باقیمانده به محتوای وضعیت شخصیمان، بهطور کلی، و در زمانی نزدیک به اصل ما نگاه میکنم.
in this thesis, 'person' is treated as a term with some moral content (fairly unspecific to begin with) describing the reader and myself, at least at the present time.
i begin by looking at psychological theories of personal identity, both reductionist and 'simple', and find that there are good reasons for abandoning both such approaches.
then i examine different theories on the necessity of origin, concluding that our time of origin is essential to our existence, and that the actual combination of our parents' gametes is essential to our origin, whether or not the two coincide.
our particular thoughts, in contrast, are not essential to our origin or existence; any or all these thoughts might never have occurred to us.
i then look at theories according to which human persons are physical beings, but do not originate with the organism itself.
theories according to which personhood is a stage of an organism are, i argue, impossible to reconcile with the widespread belief that our personal status is inseparable from ourselves.
thus the organism before whatever stage is said to mark the onset of personhood will similarly be a candidate for personal status.
on the other hand, the theory that the onset of personhood is marked by some substantial change with the advent of some new capacity, threatens us with two superimposed psychological substances: the person, and the organism which seems to acquire the capacity.
tracing back the entity which undergoes change, i examine various forms of potential in relation to very early human development, offering a new theory on the specific active tendencies which define our existence.
human persons are, i argue, 'rational-type' organisms, whose morally significant interests begin with their origin as living wholes.
in the remaining chapters i look at the content of our personal status, in general, and at a time close to our origin.